Przejdź do treści
×
Zamknij
Używamy plików cookie zgodnie z zasadami określonymi w
regulaminie
. W każdej chwili możesz skasować lub zablokować cookies w Twojej przeglądarce.
Szukaj
Szkolenia
Motywowanie bez kija i marchewki
Wsparcie dziecka z objawami lękowymi
Przeciwko złości, złośliwości i prowokacjom ucznia
Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem dzieci i nastolatków? – metoda konstruktywnej konfrontacji
Przegląd zagrożeń dla emocji i psychiki współczesnego ucznia
Jak stworzyć w szkole bezpieczną przestrzeń emocjonalną?
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Depresja jest bolesna? Jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju
Nie taki rodzic straszny!
Za moich czasów dzieci były inne?
Po próbie samobójczej działania szkoły, poradni w sytuacji kryzysu suicydalnego w szkole
Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży
Oswoić stres, czyli sposoby radzenia sobie ze stresem zawodowym
Jak założyć nogę za głowę? O wyzwaniach w pracy nauczyciela.
Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży - czy na pewno moda?
Szkolenia On-Line dla szkół
Dodatki
Trening oddechowy
O mnie
Kontakt
Szkolenia
Poniżej prezentuje kilka przykładowych tematów moich szkoleń.
Motywowanie bez kija i marchewki
Cele: Wiedza o mechanizmach budujących motywację wewnętrzną, umiejętność umiejętność formułowania motywujących komunikatów, umiejętność wykorzystania zasad wzmacniania i wygaszania zachowań w pracy z uczniem, Ramowy program: 1. Natura motywacji wewnętrznej – ważność, zdolność i gotowość do podjęcia konkretnego działania 2. Rola relacji i komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem – motywowanie poprzez pozytywną i negatywną informację zwrotną (FUKOZ), podsumowania oraz pochwały (ZPP, pochwała terapeutyczna) 3. Kij i marchewka – motywowanie poprzez wzmacnianie i wygaszanie Czas trwania: 4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
Wsparcie dziecka z objawami lękowymi
Cele: znajomość problematyki zaburzeń lekowych u dzieci i młodzieży, umiejętność rozpoznawania objawów lekowych w zachowaniu ucznia, umiejętność wykorzystania wybranych metod wsparcia w pracy z uczniem, Ramowy program: 1. Rozpowszechnienie i ryzyko zaburzeń lekowych u dzieci i młodzieży 2. Kryteria diagnostyczne różnych zaburzeń lekowych wg klasyfikacji ICD-10 3. Edukowanie ucznia i jego rodziców na temat objawów lęku 4. Wybrane metody terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z osobą z objawami lękowymi – wykorzystanie programu „Zaradny kot” w kontakcie z dzieckiem i jego rodzicami Czas trwania: 4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne 8-16 godzin dydaktycznych – psycholodzy, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
Przeciwko złości, złośliwości i prowokacjom ucznia
Cele: rozumienie czym jest złość, agresja i zaburzenia zachowania, umiejętność rozpoznawania różnych form agresji umiejętność konstruktywnego reagowania na przejawy złości i agresji w zachowaniu ucznia, znajomość procedur postępowania z wybuchami agresji impulsywnej, Ramowy program: 1. Złość, agresja, zaburzenia zachowania – charakterystyka zjawisk i sposoby radzenia sobie z nimi w kontakcie indywidaulnym z dzieckiem oraz poprzez interwencje w grupie szkolnej 2. Prowokacje – wykorzystanie konstruktywnej konfrontacji oraz metod samouspokajania 3. Procedury postępowania w sytuacji wystąpienia wybuchów agresji impulsywnej 4. Omówienie modeli leczenia zaburzeń zachowania (zaburzeniń opozycyjno-buntowniczych, poważnych zaburzeń zachowania) opartych na programach poznawczo–behawioralnych Czas trwania: 4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem dzieci i nastolatków? – metoda konstruktywnej konfrontacji
Cele: Rozumienie, czym jest sytuacja prowokacji i jak ważne jest właściwe, modelujące zachowanie dorosłego w reakcji na nią, Uświadomienie sobie własnego, nawykowego reagowania na niepożądane zachowania dzieci, Poznanie podstawowych zasady i wybranych sposobów konstruktywnego reagowania na prowokacje, Poszerzenie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami, samouspokajania, odraczani re-akcji i akceptowania dyskomfortu psychicznego w sytuacjach problemowych. Ramowy program: 1. Prowokacja w relacji dziecko-dorosły jako specyficzny rodzaj trudnego zachowania 2. Niepewność, obawy i wątpliwości dorosłych, dotyczące właściwych reakcji na dziecięce prowokacje 3. Autodiagnoza własnego, najczęstszego sposobu reagowania na prowokacje – kwestionariusz 4. Dorosły jako lider oraz osoba modelująca akceptowalne społecznie i pożądane zachowania w sytuacjach trudnych 5. Warunki konstruktywnego reagowania na prowokacje 6. Szybkie sposoby radzenia sobie z emocjami, metody samouspokajania, odraczanie 7. Metoda konstruktywnej konfrontacji w praktyce Czas trwania: 4-6 godzin dydaktycznych – opiekunowie, rodzice, nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
Przegląd zagrożeń dla emocji i psychiki współczesnego ucznia
Cele: Głównym celem warsztatu jest zwiększenie wiedzy nt. zmian rozwojowych, społecznych, jakich doświadczają uczniowie oraz powiązanych z nimi problemów w obszarze emocji i psychiki. Ramowy program: 1. Zmiany doświadczane przez uczniów – psychofizyczne, społeczne, pokoleniowe, w grupie rówieśniczej, w rodzinie 2. Wybrane problemy psychiczne występujące u młodzieży, ich skala i sygnały ostrzegawcze – zachowania ryzykowne, zaburzenia nastroju, zaburzenia odżywiania, uzależnienia behawioralne, samouszkodzenia, zachowania samobójcze 3. Sposoby reagowania i zasady postępowania w przypadku zaistnienia zachowań problemowych u ucznia. Czas trwania: 4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
Jak stworzyć w szkole bezpieczną przestrzeń emocjonalną?
Cele: Głównym celem warsztatu jest zwiększenie kompetencji w obszarze zapobiegania problemom emocjonalnym i psychicznym w szkole poprzez codzienne, drobne praktyki. Ramowy program: 1. Działania szkoły i nauczycieli na poziomie profilaktyki uniwersalnej – przykłady konkretnych codziennych aktywności 2. Profilaktyka selektywna – przykłady gotowych scenariuszy i programów 3. Profilaktyka wskazująca – interwencje w przypadku pojawienia się zachowań problemowych u ucznia – bezpośrednia rozmowa z dzieckiem, kontakt i ustalenia z jego rodzicami
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym, Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary, Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania, Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych, Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.
Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży
Sposoby postępowania i metody pracy. Samobójstwa stanowią jedną z trzech pierwszych przyczyn śmierci młodych ludzi. Szacuje się, że wśród nastolatków jedno samobójstwo przypada na około 100-200 prób samobójczych . Najwięcej prób w tej grupie wiekowej podejmowanych jest między 15. a 19. rokiem życia. Jak pomagać osobom, które maja myśli samobójcze, zaczynają planować, w jaki sposób może odebrać sobie życie? Jak z nimi rozmawiać, żeby im nie zaszkodzić? Jak ocenić zagrożenie?
Za moich czasów dzieci były inne?
O różnicach między pokoleniami i tym, co z tego wynika dla szkoły Cele: rozumienie różnic między kolejnymi pokoleniami uczniów, wiedza o specyfice nowych pokoleń, poznanie zachowania właściwego dla danego etapu rozwojowego dziecka, umiejętność doboru metod wychowawczych odpowiednich dla dzieci w określonym wieku, umiejętność godzenia wymagań podstawy programowej ze specyfiką funkcjonowania poznawczego i społecznego nowych pokoleń, poznanie nowych pomysłów na aktywizację i skupianie uwagi na lekcjach.
Nie taki rodzic straszny!
O efektywnych spotkaniach z rodzicami Celem warsztatu jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w kontakcie między szkołą a rodzicami.
Po próbie samobójczej działania szkoły, poradni w sytuacji kryzysu suicydalnego w szkole
Cele: rozumienie konieczności reagowania w sytuacji śmierci samobójczej ucznia oraz znaczenia ochronnego takich interwencji, wiedza o efekcie Wertera (efekcie kuli śniegowej), zmniejszenie lęku przed działaniami podejmowanymi po śmierci samobójczej ucznia w szkole, umiejętność przekazywania informacji o samobójczej śmierci uczniom i przedstawicielom mediów, umiejętność organizowania form wsparcia dla klasy i osób indywidualnych, wiedza o specyfice żałoby suicydalnej.
Depresja jest bolesna? Jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju
Cele: znajomość problematyki zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży, umiejętność rozpoznawania objawów depresyjnych w zachowaniu ucznia, umiejętność wykorzystania wybranych metod terapii depresji w pracy z uczniem, umiejętność przygotowania i prowadzenia spotkań edukacyjnych o depresji dla uczniów i ich rodziców, znajomość grup leków stosowanych w farmakoterapii depresji i wiedza o ich wpływie na funkcjonowanie ucznia.
Oswoić stres, czyli sposoby radzenia sobie ze stresem zawodowym
Głównym celem warsztatu jest zwiększenie kompetencji uczestników w obszarze radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Jak założyć nogę za głowę? O wyzwaniach w pracy nauczyciela.
o wykorzystaniu różnych ról trenerskich i wiedzy o procesie grupowym podczas lekcji.
Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży - czy na pewno moda?
Samouszkodzenia występują u 11-39% nastolatków i 4% osób dorosłych. Wiek inicjacji przypada zazwyczaj na okres między 12. a 18. rokiem życia. Nie ma jednego dobrego sposobu radzenia sobie z trudnościami, cierpieniem, życiem. Niektóre osoby wybierają samookaleczanie, bo nie znajdują innej możliwości i uważają, że im to pomoże. I na początku pomaga. Później bywa różnie? Jak możemy wspierać takie osoby? Jak z nimi pracować, żeby samouszkadzanie zdarzało się rzadziej?
Jesteś w:
Szkolenia
Zdjęcie:
pixabay.com
/
CC0
×
Zamknij
Stronę utworzono:
2017-09-01 00:00:00
Treść przygotował(a):
Małgorzata Łuba
Wprowadził(a):
Marcin Giersz